Voedingscentrum Smikkel VR

Om kinderen als doelgroep met je educatieve boodschap te bereiken moet je hun taal spreken. En daarbij ook een vertaalslag maken van de inhoud naar de presentatievorm. Zo hebben we het 'eet bewust met de schijf van vijf' principe vertaald naar een vrolijke virtuele tuin. Hierin vindt je het fantasy vriendje Smikkel. En Smikkel heeft honger! De spelers kunnen Smikkel eten geven en moeten daarin telkens keuzes maken. Daarnaast kunnen ze met Smikkel spelen, maar heb je niet al te gezonde keuzes gemaakt, dan zal Smikkel sloom reageren en scheten laten. Heb je wel gezonde keuzes gemaakt, dan is Smikkel energiek en vliegen de sterren er van af! Wij hebben de gehele opstelling verzorgt die mobiel door het gehele land reist en in diverse musea heeft gestaan.

Door gebruik te maken van een VR opstelling zonder controllers is het voor de spelers heel laagdrempelig om het spel te spelen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van hand-tracking d.m.v. een Leap Motion Controller.

 
voedingscentrum smikkel.jpg
WhatsApp Image 2020-02-18 at 11.15.07.jp
screen_3840x2160_2019-07-18_09-30-10 edi
WhatsApp Image 2020-02-20 at 15.08.03 (2
 

©2020 door Fantazm. Privacy Policy

WhatsApp Image 2020-02-20 at 15.08.03 (2